Már amikor a vásárláskor kipróbáltam a motort, akkor is észrevettem, hogy az első villa vagy kerék valahogy furcsán kotyog. Amikor otthon jobban megvizsgáltam, láttam, hogy a bal oldali villaszár mozgott a végén lévő alumínium öntvényben - majdnem egy milliméternyit tudott ki és be csúszkálni.
Rögtön tudtam mi a baj, mert valamikor kölyökkoromban már találkoztam ezzel a problémával. Kiesett az aluöntvény végéből a csavar. Mutatom (a képen már pótoltam).
Ez a csavar hivatott arra, hogy beszorítsa a kerék tengelyét az aluöntvénybe és így stabilan tartsa a kereket. Sajnos ez a csavar időnként kilazul, és mivel elég eldugott helyen van, nem lehet rögtön észrevenni, ha kiesik. A tengely elkezd mozogni a villaszárban és az öntvényben, először csak egy-két tizedmillimétert, aztán sok-sok kilométerrel később már akár egy millimétert is - mint ahogy ez az én motoromnál is történt. Mivel a tengely nem áll szorosan, az első kerék is ficegni kezd a villában, és ennek két következménye lesz. Az egyik, hogy tönkremegy a csapágy a kerékben. Az én motoromban is cserélni kellett, mert borzasztóan szét volt kopva (nem fényképeztem le akkor, de ha még megtalálom, lefotózom és fölteszem). A másik, hogy a kerékkel együtt az első sárvédő is elmozdul jobbra-balra, hozzáér a villaszárhoz és rugózáskor szépen lekaparja róla a festéket. Külön erről nem csináltam fényképet, de ezen a képen alul kivehető.
Szóval, ilyen az amikor kiesik egy csavar.
Ajánlott irodalom:
Egy szög miatt a patkó elveszett.
A patkó miatt a ló elveszett.
A ló miatt a lovas elveszett.
A lovas miatt a csata elveszett.
A csata miatt az ország elveszett.
Máskor verd be jól a patkószeget!
(Angol népköltés Károlyi Amy fordításában)