vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Verhovina 6

Verhovina 6

Néhány szükséges apróság

2015. április 23. - vermes tibi

A motoros / alkatrészes hirdetések között böngészve megláttam ezt a képet:

59722225_1_1000x700_werhovina-vagy-riga-karbi-debrecen.jpg

 A hirdetésben a karburátort árulta valaki, de nekem arra nem volt szükségem, egyrészt, mert nekem van működőképes karburátorom, másrészt, mert a Verhovinákat kétféle karburátorral gyártották, s az én motoromra a másik típus való (nem is lehet ilyet rászerelni).

Viszont a zacskóban van a karburátor mellett egy lendkeréklehúzó is. Ez számomra igen nagy kincs, mivel enélkül nem nagyon lehet sérülésmentesen levenni a főtengelyről a lendkereket, s ilyen kis célszerszámot igencsak nehéz beszerezni - többnyire motorral együtt vándorol tulajdonostól tulajdonosig.

Rákérdeztem: eladó volt az is, s szerencsémre nem csak a karburátorral együtt. S ami még fontos: Debrecenben hirdették, tehát helyben volt. Talán már írtam róla (talán majd még fogok is): valami furcsa módon Magyarország keleti felében alig-alig vannak eladó Rigák és Verhovinák. Szeged környékén szokott lenni egy-két hirdetés, a többi szinte mind a Dunán túlról való vagy Pest környéki. A mai napon Észak-nyugat Magyarországon két Verhovina 5-öst is árulnak tízezer forintért - fáj a szívem értük. Onnan elhozni nem érné meg őket. Igaz, ha valami csoda folytán itt a környéken árulnák őket, tapasztalatom szerint kb. háromszor ennyit kérnének el értük. És csak árulnák őket évekig, mert senki nem venné meg ennyiért. Fogalmam sincs, hogy miért van ez, de a keleti országrész nem kedvező a Verhovinásoknak.

Másnap megköttetett hát az üzlet; elmentem és megvettem a lendkeréklehúzót. Az eladó mesélte, neki is "hosszú tankos" Verhovinája volt valamikor; mondtam, hogy nekem is az van. Sok sikert kívánt hozzá! S ez az az apróság, amit csak egy Verhovinatulajdonos érdemel ki. Egy robogóhoz nem szoktak sok sikert kívánni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovina6.blog.hu/api/trackback/id/tr37392628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása