Természetesen nem kell komolyan venni a címet - ettől a "tuningtól" nem fog gyorsabban menni a motor, de talán megbízhatóbb lesz.
Van néhány típushibája a Verhovináknak, az egyik, hogy elég kényesek az üzemanyagrendszer tisztaságára. Mivel régi motorokról van szó, gyakori, hogy a benzintankokban megjelent a rozsda. Gyakran ezek a pici rozsdadarabok okozzák a problémákat, ezért érdemes különböző szűrőket alkalmazni, hogy ne juthassanak be a karburátorba. A Verhovinák benzincsapjában van egy ilyen szűrő fémhálóból, és az ülepítő tartály is ezt a célt szolgálja. Amikor kiszedtem a tankból a benzincsapot (az én benzintankomat is rozsdátlanítani kellett - ez egy másik poszt lesz) egy olyan megoldással találkoztam, amivel korábban még nem: egy fémháló már a csapba bejutó benzint is megszűrte. A neten hiába keresgéltem, nem találtam ehhez hasonló benzincsapot, szóval valószínű, hogy a motor (valamelyik) korábbi tulajdonosának "tuningja".
A Verhovina (valamint Riga és Izs motorok) benzincsapja így néz ki:
Ezt a képet a neten találtam, látszik rajta, hogy felül két rézcső áll ki belőle, ezeken keresztül jut bele a benzin: egy rövid, nagyobb átmérőjű, amelyen tartalék állásban (is) folyik a benzin, és ennek közepében egy vékonyabb, hosszabb, ami normál állásban üzemel. Az én motoromnál ezeket körbevette egy rézháló, ami sajnos már szakadt volt, úgyhogy újat kellett csinálnom. Íme:
Ez egy fém háló, amiből egy hengert csináltam és az összeérő széleit összeforrasztottam. Sajnos (jelenleg?) nincsen normális forrasztópákám, úgyhogy egy hatalmas, bádogosok által használt, tűzben melegítős pákával bajlágoltam össze, nem túl szépen. Az így kapott csövecske egyik végét behajtogattam és összeforrasztottam, a másik végét meg ráforrasztottam a benzincsap vastagabb rézcsövére.
Normális szerszámokkal ki- és beszereléssel együtt negyed óra alatt elkészíthető a dolog. Összeszerelés előtt jól le kell mosni (benzinben) a forrasztóónból kicsapódó gyantát.