vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

Verhovina 6

Verhovina 6

Verhovina-tuning 1., benzincsap

2014. december 11. - vermes tibi

Természetesen nem kell komolyan venni a címet - ettől a "tuningtól" nem fog gyorsabban menni a motor, de talán megbízhatóbb lesz.

Van néhány típushibája a Verhovináknak, az egyik, hogy elég kényesek az üzemanyagrendszer tisztaságára. Mivel régi motorokról van szó, gyakori, hogy a benzintankokban megjelent a rozsda. Gyakran ezek a pici rozsdadarabok okozzák a problémákat, ezért érdemes különböző szűrőket alkalmazni, hogy ne juthassanak be a karburátorba. A Verhovinák benzincsapjában van egy ilyen szűrő fémhálóból, és az ülepítő tartály is ezt a célt szolgálja. Amikor kiszedtem a tankból a benzincsapot (az én benzintankomat is rozsdátlanítani kellett - ez egy másik poszt lesz) egy olyan megoldással találkoztam, amivel korábban még nem: egy fémháló már a csapba bejutó benzint is megszűrte. A neten hiába keresgéltem, nem találtam ehhez hasonló benzincsapot, szóval valószínű, hogy a motor (valamelyik) korábbi tulajdonosának "tuningja".

A Verhovina (valamint Riga és Izs motorok) benzincsapja így néz ki:

7967_3_big.jpg

Ezt a képet a neten találtam, látszik rajta, hogy felül két rézcső áll ki belőle, ezeken keresztül jut bele a benzin: egy rövid, nagyobb átmérőjű, amelyen tartalék állásban (is) folyik a benzin, és ennek közepében egy vékonyabb, hosszabb, ami normál állásban üzemel. Az én motoromnál ezeket körbevette egy rézháló, ami sajnos már szakadt volt, úgyhogy újat kellett csinálnom. Íme:

000_0022.JPG

000_0023.JPG

Ez egy fém háló, amiből egy hengert csináltam és az összeérő széleit összeforrasztottam. Sajnos (jelenleg?) nincsen normális forrasztópákám, úgyhogy egy hatalmas, bádogosok által használt, tűzben melegítős pákával bajlágoltam össze, nem túl szépen. Az így kapott csövecske egyik végét behajtogattam és összeforrasztottam, a másik végét meg ráforrasztottam a benzincsap vastagabb rézcsövére.

Normális szerszámokkal ki- és beszereléssel együtt negyed óra alatt elkészíthető a dolog. Összeszerelés előtt jól le kell mosni (benzinben) a forrasztóónból kicsapódó gyantát. 

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovina6.blog.hu/api/trackback/id/tr816974985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása